Helges stuga

I lördags så åkte jag hem till Fredda där även Hampe var, det var ju sånt himla skönt väder så vi satt ute på altanen och drack lite vin. Efter de åkte vi ut till Helges stuga, jag har aldrig varit där men de var jätte fint och mysigt. Av någon anledning skulle vi åka ut med flotten och för säkerhetens skull hade vi med oss två motorer och åror, vad händer? Joo batteriet till elmotorn slutar fungera och bensin motorn hade ingen bensin. Så när vi var på andra sidan sjön tåg helge sin 4 hjuling som ståd där för att hämta bensin. de tog säkert 30 min och det var kallt för så påklädda var vi inte och det är ganska kallt i skuggan. Då bestämmde vi oss för att ro. Helge var ju inte tillbaka än... vad händer då? Ena åran går av en bit ut från land och vi får ro in med en åra och bestämmer oss för att gå runt sjön tillbaka, jag var då lycklig som hade skor med mig i skogen! Men när vi hade gått en bit kom Helge precis och vi kunde åka tillbaka, grilla, sätta oss i bastun och ha de både mysigt och lite tvistigt.


Kommentarer
Postat av: emma

du glömde att alla blev osams också ;) det var ju en riktigt lyckad kväll!

2009-04-28 @ 18:05:23
URL: http://mmjrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0